Den 6:e til 9:e december åker jag och mina två allra närmsta vänner till Stockholm på en långweekend och jag längtar redan så otroligt mycket. Vi har, förutom de tre senaste åren, bott i olika städer hela våra liv och gör det även nu därför håller vi på att spricka av längtan efter att få spendera tid med varandra. Som student kanske man inte kan åka till Rom eller Wien bara sådär men det här räcker alldeles perfekt för mig. Fyra dagar tillsammans med mina underbara vänner fyllda av julmarknad på Skansen, vinterpromenader på Djurgården, julklappsshopping, mängder av rött vin, charkisar en sen lördagskväll, dans bland mänger av glada människor på någon nattklubb och varmchoklad på ett fik medan snöflingorna sakta singlar ner utanför i mörkret.
 
Det är precis vad jag behöver ha framför mig just nu för att kunna motivera mig själv till att prestera på högsta nivå de kommande sex veckorna. Sex veckor är så otroligt lite egentligen när man säger det för sig själv och lyssnar på varje liten bokstav. Åh, nu ska jag jobba hårt och göra mig själv stolt och sedan ska jag belöna mig själv den helgen. 
 
Ett litet tips till er: Ha något att se fram emot hela tiden, något som motiverar er. Det hjälper. 
 
Mina fina

Kommentera

Publiceras ej